onsdag den 4. maj 2011

Det smukke i forfald

På vores tur til Faxe lå der pludselig dette gamle drivhus.


"Stop bilen" råbte jeg dramatisk med fægtende arme...
Manden så måske en smule undrende ud, men han er jo vant til lidt af hvert,
så han ventede tålmodigt imens jeg sneg mig nærmere for at kigge.




Der var såmænd ingen grund til dramatik, her lå vel engang et gartneri
og nu er der kun de sørgelige rester tilbage.



Men lige der midt i solskinnet på en fredelig landevej,
syntes jeg faktisk det var rigtig smukt.

8 kommentarer:

  1. Ja, tænk hvordan kan man lade sådan et stort drivhus forfalde. Bare det var mit :-D

    SvarSlet
  2. Ja Ina, jeg tror det er det samme jeg tænker... sikken et spild, og sikke mange dejlige planter der må ha' boet her :o)

    SvarSlet
  3. Smuk på sin egen særegne måde :0)

    SvarSlet
  4. Man tænker uvilkårligt på, hvilket mekka der må have været der engang. Dufte, synes og farverne.

    Ha' en dejlig dag ;-)

    SvarSlet
  5. Jeg har det på samme måde som dig Fru Friis når jeg kører forbi et forladt gartneri..Ville være skønt med så stort et drivhus ..tænk hvad man kunne lave med det ;)

    SvarSlet
  6. Ja, man kan nemt forestille sig, hvilket flor og liv der har været i drivhuset. Nærmest som en forfalden balsal.

    Jeg synes, det virker lidt spøgelsesagtigt, når jeg kører forbi gamle drivhuse her på Fyn - dem er her mange af.

    SvarSlet
  7. Jo det er på en måde smukt, men det fortæller også en historie om en branche der blev udkonkurreret af høje oliepriser og svære vilkår p.g.a. EU harmonisering og hvad ved jeg... En kamp i en branche som Holland vandt.
    Men så kan vi glæde os over at verden er blevet mindre så vi nemt kan køre derned og se store drivhuse med blomster i;0)

    SvarSlet
  8. Der kunne da blive tomater til alle de Bruscetta man overhovedet kunne ønske sig hele sommeren.... mærkeligt at ungerne ikke har smadret alle ruderne endnu.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...