mandag den 20. juni 2011

Alchymisten har holdt flyttedag...

Efter at cremen af danske havebloggere har talt, har jeg lyttet og udført med hjælp fra min husbond.

Min skrantende rose har nu holdt flyttedag fra drivhuset og ud til mit arbejdsbord. Dvs. at jeg stadig kan se den inde fra drivhuset og også have fornøjelse af den når jeg står og roder med noget jord.

Nu i selskab med et par stiklinger fra tomaterne.


Den krævede lidt beskæring for at blive viklet ud af pilehegnet,
men jeg håber den hurtigt kommer sig og begynder at skyde i vejret igen.

Inde i drivhuset blev der lidt tomt men jeg fik viklet en klokkeranke ud af rosen og genskabt den i en ny kurv. Samtidig fik den besøg af endnu en klokkeranke (som var lidt tilovers...) samt en Vidunderblomst. Nu håber jeg dette makkerskab kan skabe noget blomstring inden længe.


Der var faktisk meget klokkeranke, da de blev skilt ad...

Chokoladepeber, Aubergine, Citronverbena
samt Vidunderblomsten nederst .

- og den levede lykkeligt til sine dages ende, 
og jeg takker alle 
som beredvilligt trådte til med gode råd.

20 kommentarer:

  1. Ønsker tillykke med flytningen, er sikker på det ender til alles tilfredshed. Du har så mange lækkerier derinde jo :)

    SvarSlet
  2. Jeg tror bestemt også den lever lykkeligt til sine dages ende. Og sikke flot der blev i drivhuset.
    Gad vide om vi får klokker i klokkerankerne. Jeg har ingen set i mine endnu, dine ser heller ikke ud til at have knopper.

    SvarSlet
  3. Jow-jow kære fru Høneballe!! Der er skam knopper i mine ranker, dog en smule spredt... men jeg tror på det!! :o)

    SvarSlet
  4. Der var ikke langt fra tanke til handling der! Du bliver glad for rosen udendørs;) Og der bliver vidst hurtigt tilvokset i driverhuset for klokkerankerne bliver enorme.
    I år har jeg flyttet min Alcymist op til sydgavlen på huset så jeg regner med at jeg om nogle år kan stå i soveværelsesdøren og snuse til den lige som Claus Dalby gør.o)

    SvarSlet
  5. Held og lykke med alchymisten - og alt det andet selvfølgelig. Jeg er sikker på, det nok skal blive rigtig flot :-)

    SvarSlet
  6. Fantastiske klokkeranker.... Har lidt fortrudt, at jeg ikke har sået dem i år. Såede kun de hvide, som nogle gange kan være mere vanskelige, og der kom kun én ud af dem, og den gror nærmest ikke :-///

    Fru Friis, jeg skal lige huske at skrive til dig, at jeg ofte har tænkt på, at din side kører meget langsomt. Der går et godt stykke tid her hos mig, før det hele er indlæst, og nogle gange har jeg lukket siden ned. Nu har jeg lige checket dine billeder, og jeg kan se, at de fleste fylder næsten 1 mb (eller omkring 700 kb). Det er meget for billeder på nettet (jeg kan til sammenligning fortælle, at jeg formindsker mine, så mine fylder kun omkring 50 kb, hvilket er meget meget lidt). Jeg regnede med, at du gerne ville have det at vide, hvis andre tænker det samme..... ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  7. Hej Staudefe. Tak for info. Jeg formindsker faktisk billederne og slutter af med at "Gemme til web" og dermed troede jeg at jeg havde mit på det rene!! Men der er før én der har nævnt problemet,så jeg må vist på den igen og gøre dem endnu mindre. Tak fordi du nævnte det :o)

    SvarSlet
  8. Ok, ja så er du jo opmærksom på det, når du gemmer til web. Er det Photoshop, du bruger?

    SvarSlet
  9. Hvilken luksus at kunne stå og arbejde ved plantebordet med selskab af Alchymist... Du kommer aldrig derfra igen!!! ;-)

    Iøvrigt er den også en evighed om at indlæse din side hos mig, men jeg tilskrev det en sløv net-forbindelse ( jeg har ikke lige fået undersøgt det med pro-fiber endnu) og nogle gode billeder med dit nye super-kamera!

    SvarSlet
  10. Kære fru Fniis

    En lille advarsel: Hvis dit kriblekrable har lagt æg, hvilket de jo nok har så .......

    Den tager vi over kaffen og malkekoen om 1½ uges tid :-)

    Når det er sagt, vil jeg æde min gamle havehat på, at du har gjort det rigtige, og at det nok skal blive flot :-)

    PS: Synes ikke din blog kører langsommere end andres. Men nu er min computer også en gaming computer med et sparkenumse grafikkort.

    SvarSlet
  11. Ok, jeg formindsker dog også mine billeder, da jeg gerne vil have en bestemt størrelse uanset hvad og derefter gemmer jeg dem til web (Photoshop).

    Nette, ja, du er vist heldig med din hurtige computer :-))) Hos mig er det faktisk kun denne blog af dem, jeg besøger, der kører så langsomt....

    SvarSlet
  12. Ups, jeg gemmer da bare mine billeder i den opløsning, som de har.

    Hvor lille format gemmer I billederne i ?

    SvarSlet
  13. @ Frøskuffen, Jeg laver heller ikke format om. Vil da gerne vide det, hvis bloggen er 7 lange og 7 brede om at loade.

    SvarSlet
  14. Jeg har lige været inde på jeres blogs, og det kommer selvfølgelig også an på, hvor mange widgets man har til at ligge i siderne - billeder, fast læser funktion osv. osv.

    Nu er jeres billeder ret små på selve bloggen, så de fylder ikke så meget. Dog er dine, Frøskuffen, en smule store - ca. 250 kb, som er rimeligt meget, når der er mange billeder på ét indlæg, og når billederne er så små (så burde de ikke fylde meget). Mine fylder til sammenligning som skrevet omkring 50 kb, og de er jo noget større i selve indlægget. Din blog, Frøskuffen, kører en anelse langsomt ind - specielt i forhold til Nettes ;-)

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  15. Bliver at se hvordan projekt flyttedag arter sig..Jeg synes altid det er spændende når ting bliver flyttet om det bliver til det bedre eller hvad der nu kan ske..
    Hilsen Karina

    SvarSlet
  16. Arrrgh hvor træls. Så må jeg til at rode med det - det var ellers så lige til.

    I dag kan jeg dog slet ikke uploade billeder overhovedet. Kan I andre det ?

    Undskyld fru friis: Din gode indlæg kom pludselig til at handle om billeder, men sådan går det nogen gange, når snakken går :)

    SvarSlet
  17. Frøskuffen, så langsom er din side slet ikke. Det er ikke noget, jeg tænker over, når jeg går ind på den.

    SvarSlet
  18. uhhhh billedstørrelser, man får da også den ene forskrækkelse efter den anden :-)

    Vidunderblomst, det har jeg heller aldrig hørt før, men nu har jeg været inde og google den, og den er da godt nok temmelig pink på det billed jeg så!!!

    SvarSlet
  19. Pyhhh, godt med en censor. Tak til feen.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...