torsdag den 8. september 2011

Sissinghurst

En ny dag er oprunden på vores tur, solen skinner - periodevis! Efter en "full english breakfast" er det på med kufferten og ud over stepperne, idag hedder det Sissinghurst.

Her på bloggen var jeg blevet rådet til at starte med at gå op i tårnet, så det gjorde vi selvfølgelig - og hvilket skue det var! Så har man ligesom et overblik over hvad man skal ud og se på i detaljer.











Og så kan I ellers bare nyde turen :o)







Det her må være "the sunken garden", til højre er det en rhododendronvæg.
Wouw, den har været flot i forsommeren!











Denne berømte bænk har jeg set flere billeder af  hvor rose og clematis blomstrer
på hele væggen. Det måtte vi desværre undvære på denne tur, 

men Søs fik lov at komme med i stedet... :o)
























Ikke en hvilken som helst havetosset turist... ;o)



Og hermed slutter denne skønne dagsudflugt til overdådige Sissinghurst. Haverne var lidt mere veltrimmede end vi så det på Great Dixter men under alle omstændigheder var det en ny pragtfuld oplevelse. Tænk at kunne komme 4 gange om året og opleve alle årstider, - det må være en drøm! 

Det er lørdag aften og vi skal ud og lede efter hotel... ;o)
Tak for nu!

31 kommentarer:

  1. Åh altså, hvor skønt! Lucky you!

    SvarSlet
  2. Fantastisk have og underskønne billeder.

    Takker mange gange tak for kigget.

    Jeg tror at jeg bliver nødt til at spare op til en tur derover :-)

    SvarSlet
  3. Det ser da helt fantastisk ud - hvor er du heldig :-)

    SvarSlet
  4. Det er kun én ting at sige.... PERFEKT.... :)

    SvarSlet
  5. Mmmm.... drømmer mig lige væk..... überskjønne fotos! Tak for deling.. savler... ;-)

    SvarSlet
  6. Kære Friisen.
    Hvis misundelse er en grim ting, så vil jeg meget gerne indrømme at mine tanker er meget grimme lige nu ... Føj hvor ser det godt ud :-)
    Nyd din dag.
    Knus Lone

    SvarSlet
  7. Kære Fru Friis
    Tak for de mange dejlige billeder fra Great Dixter og Sissinghurst. Det er dejligt at gense disse skønne haver. Vi var der i 1992, og jeg kan mærke, at vi snart trænger til at komme en tur derover igen.
    Kh.Jørn

    SvarSlet
  8. Skønt, fantastisk. Åh, hvor er det fint.

    Der mangler kun et billede af den anden lady...

    SvarSlet
  9. Skønne billeder med masser af detaljer. De kan bare det, der i England - skønt at følge med i din tur.

    Ulla

    SvarSlet
  10. Vidunderligt, skønt, pragtfuldt, eminent, brilant og rigtig pænt. - nå, det har plantet noget andet end timian i "løveskålen", så må jeg ud og have omarangeret beplantningen i min plagiat (nisser-i-stedet-for-løver-holdt) skål

    SvarSlet
  11. Wow det er lige så man savler af fryd. Skal vist bruge hele vinteren til at overtale manden til en sommerferie i England.
    Tak for turen
    Knus
    Annette

    SvarSlet
  12. Åååå...sukk dette er bare så flott!!
    Jeg måååå bare dit en gang...Takk for at du delte med oss:)

    SvarSlet
  13. Tak for turen, den var spændende at følge :-)

    SvarSlet
  14. uha Jette kan ligefrem mærke at min kuffert er ved at pakke sig selv...! Du frister altså over evne med de skønne billeder, 1000 tak fordi du deler :)

    SvarSlet
  15. Tusind tak for den dejlige rundtur i den skønne, skønne have :-)
    Jeg behøver vel heller ikke at sige at den står rigtigt højt på min liste over ønskesteder-at-besøge-engang.

    SvarSlet
  16. Åh sødeste fru Friis......min mand der ikke udpræget begejstret for dine indlæg ;0)

    Efter at have set dine fantastiske billeder er mit ønske om en haverejse til england blevet endnu større - har altid gerne villet afsted........men nu kan det snart ikke ske hurtigt nok :0) Tak fordi du tager os med........

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  17. Jeg drømmer mig også helt væk - tak for dine skønne billeder :-)

    SvarSlet
  18. Tak for at du tog os med til denne fantastiske have. Det må have været en kæmpe oplevelse for dig :-)
    Jeg sætter stor pris på, at du starter dit indlæg med oversigtsbillederne, for derefter at vise detaljer. Det giver mening og forståelse :-)

    SvarSlet
  19. Tusind tak for turen.
    Jo, deeeeeét kunne man da godt tænke sig, - at komme hen engang. Spørgsmålet er så: På hvilken årstid. Du har jo ret: 4 gange om året er da et minimum:-)

    SvarSlet
  20. Kære fru Fniis

    Jeg har været lidt fraværende fra bloggeriet og kan se, at man ikke kan vende ryggen til dig, før du finder på både dit og dat ....... dit heldige asen.

    Jeg er vist nødt til at tage computeren med ind i seng, så jeg kan få kigget lidt nærmere på alle dine indlæg fra, hvad der ser ud til at have været en skøn, skøn tur.

    SvarSlet
  21. Rigtig gode billeder.
    Hvor er der smuk.
    Tak for rundvisningen.

    SvarSlet
  22. Kæreste Fru Friis,

    tusind tusind tak fordi vi måtte komme med dig os søs på havetur til England. Det har været en helt forrygende rejse og jeg er lykkelig for, at have kunnet deltage i jeres smukke oplevelser gennem din dejlige blog, da jeg selv så sjældent kommer udenfor min havelåge-:)

    Det er nogle herlige detaljer, du har indfanget med dit kamera Fru Friis. Jeg elsker detaljer, og her er mange jeg ikke har set fra Sissinghurst før:o) Elsker hvert et billede.......:o) Ikke mindst det, af det smukke dueslag, men jeg har jo også pip på hjernen, ved du:o)

    Din søster er jo også en smuk blomst i den engelske have, akkurat som du:o)

    Ruskomsnusk-og-stearinlysvejrs-hilsner og kærlige tanker

    SvarSlet
  23. Altså Jette sikke du kan med gode billeder - du har vist overtalt mere end en her på bloggen til at pakke kufferten og tage på Englands tur til næste sommer ;)

    Hvilket rejsebureau arbejder du for ;)

    Hold da op hvor er dine billeder skønne og sikke dejlige detaljer - Det står øverst på en af mine ønskesedler over haver jeg gerne vil se. Ja der er mere end en for jeg er jo nødt til at dele landet op i flere bidder eller kommer det jo til at tage hele sommeren...!

    Mit favorit billeder er det med bænken og den grønne "pude" sikke en skøn detalje :)

    SvarSlet
  24. Jeg kan godt forstå, at du gik amok med dit kamera.
    Når jeg oplever haver, får jeg også ofte lyst til at se dem et par måneder senere. det kan jo se helt anderledes ud.

    Håber, at I har lidt større held med hotelsøgningen denne gang.

    SvarSlet
  25. Hej superfotograf ;)
    Det er da utroligt så lokket og draget jeg bliver af dine billeder. Kan det være, at du har kastet lidt tryllestøv i kameraet, eller er det bare mig der føler, at der har været et gram magi med i spillet her?
    Pyh ha...nu skal jeg finde ud af, hvordan jeg for solgt ideen til min mand - English gardens - here we come! Jeg ser allerede mig selv sidde smilende i bilen på vej dertil - og vejret er perfekt. Well, man har da lov at drømme? eller?

    SvarSlet
  26. Hej Fru Fniis
    Hvor ser det bare skønt ud. Endelig havde jeg tid til at, sidde og kigge på alle de dejlig billeder. Jeg drømmer også om en tur der over:-)
    Knus Gro

    SvarSlet
  27. Tak for en fin rundtur og skønne billeder. Jeg vil også på havetur til England!!! ;-) Kører I selv fra sted til sted? Hvordan går det med venstrekørsel? Det er det, jeg kunne være lidt nervøs for ved en kør-selv-havetur til England.

    SvarSlet
  28. For søren da§ Nu har jeg fået ½ mill. gode tidskrævende idéer igenigen. Jeg skulle ALDRIG have kigget ind hos dig Fru Friis. Mit tastatur er ved at drukne i savl. WAOUW nogle lækre detlajer du har fanget.

    Hjertelig TAK

    SvarSlet
  29. Skønne rejseberetninger! Jeg vil aldrig tage til England uden at besøge Sissinghurst, MEN Great Dixter fik virkelig mit hjerte til at banke og gav mig lyst til at tage af sted NU. Det må have været en ren lykketur.

    God søndag
    Birgitte

    SvarSlet
  30. Hej Fru Friis, tak for smukke billeder. Det var næsten som at være der igen selv. Du har helt ret i at man burde have lov at komme fire gange om året og dermed kunne nyde alle årstider :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...