fredag den 19. juli 2013

Sur, sur, sur...

Nej, nej... der er ingen der er sure her!




Ganske vist har haven ikke juni måneds frodighed længere,
varmen er hård ved mange planter,
men så må vi jo bare nyde det der er...



Og de små gæster i haven har ihvertfald travlt!




Sur, sur, sur, lille bi omkring.




Sid i blomsten som en dronning,





sug den søde, søde honning.




Sur, sur, sur, sur i lystig ring.




Sur, sur, sur, lille bi omkring.




Flyv så med dit rige bytte,


 

hjem til cellen i din hytte.




Sur, sur, sur, sur i lystig ring.




Håber I alle nyder varmen derude... :o)



13 kommentarer:

  1. ja, ved du hvad, varmen er godt nok lidt hård ved blomsterne, men tænk på sidste sommers kedelige juli, hvor man gik og sukkede efter sommer..... jeg tillader mig at nyde sommervejret (og vande lidt ekstra) - Ha en rigtig hyggelig have weekend :) - og dejlige brune tæer får vi :)

    SvarSlet
  2. For sur'ren et dejligt indlæg, jeg syntes alle mine flyvende gæster forsvinder øjeblikkeligt når de ser kameralinsen i år.
    Tak for sangen, nu kan den surre rundt i hovedet resten af dagen ;o)

    SvarSlet
  3. Godt påfund - så kan jeg også synge med på den melodi. Det er dejligt med bier og svirrefluer i haven. I dag havde vi besøg at sky sommerfugle, så jeg kunne ikke nå at tage billeder.
    Tak for opmuntringen, vi må bare nyde det godt vejr og glemme alt om tørke.

    SvarSlet
  4. ja sur endelig for det er så dejlig livsbekræftende:))

    SvarSlet
  5. Når først man bliver opmørksom på det, hører man en idelig summen derude. Skønt!

    SvarSlet
  6. Det er ikke noget så sommerligt som en brummer, der erobrer en blomst. Vi skal passe godt på de flyvende små :)

    For ikke at få sangen på hjernen resten af dagen vil jeg nu bryde ud i "morgenstund har guld i mund...."

    SvarSlet
  7. Hej Fru Friis.Delig sang og billeder.Og det gælder da bare om at nyde de dejlige solskinsdage........så må vi jo vande lidt ekstra.Nu vil jeg gå ud og se om jeg kan finde lidt "sur" derude.God solskinsweekend til dig knus Jette

    SvarSlet
  8. Jep, nyder varmen i fulde drag - især fordi jeg nu har sommerferie :)

    Du har mange søde hjælpere i din have - skønt :)

    SvarSlet
  9. Ja de har rigtig nok travlt de små. Du kan tro jeg nyder varmen :-)

    SvarSlet
  10. Jamen et herligt indlæg......ELSKER din humor! »Let me tell you about the birds and the bees the flowers and the trees......« Arh den er nok fra før din tid!

    SvarSlet
    Svar
    1. Neeej da, jeg ELSKER den sang! Havde vist bare lige glemt den... :)

      Slet
  11. Min ynglings børnesang :-D Her har bierene også travlt og sommeren er SKØN !!
    Knus Gro

    SvarSlet
  12. Hi Hi Fru Friis

    Så fik vi lige genopfrisket den gamle sang!

    Alletiders:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...